Tripla diszes Imolka
Az ügy státusza: Eljárószervnél folyamatban
Az ügy tárgya: Gyógypedagógus alkalmasságának vizsgálata iránti kérelem
Az ügy leírása: Részletek a csatolásban.
Az ügyben eljáró szerv: Budapest Főváros XIX. kerület Kispest Önkormányzata Polgármesteri Hivatal
Monológ: „R. Imola vagyok, negyedik éves Bárczis hallgató, diszlexiás, diszgráfiás, diszkalkuliás vagyok. Ez úgy derült ki kiskoromban, hogy őőőő agydaganatom volt, fél oldalamra lebénultam, így mások oldalra kellett újratanulni a mozgásokat. Óvodás koromban voltak ezek a kisnyuszis, kiskacsás, összeadások és őőőő nem igazán tudtam, hogy ha elveszek a kiskacsából, akkor mennyi marad a tóban vagy mennyi nyuszi ugrál ki az erdőből. Általános iskolában ott anyukámék szóltak a tanárnőknek, hogy valami probléma van a matematikával, mert őőőő én otthon a feladatokat először nem tudtam, aztán anyukám megmutatta, egy kicsit gondolkoztam, a harmadik feladatot rávágásra megoldottam és nem lett jó persze őőőő, de az akkori osztályfőnök tanítónő, akkor nemigazán mondta, hogy valami probléma lenne, majd kinövöm. Hát anyukámék
nem hagyták ennyibe, hanem őőőő próbálta felkutatni ennek a problémának az okát és őőőő addig mentek amíg nem kaptam segítséget, kaptam is egy fejlesztő pedagógust, aki még papír nélkül, de segített, a papírhoz 7.osztályban jutottunk el, amikor a szakértői bizottság azt mondta, hogy hát mi nem vagyunk normálisak, hogy még csak most kerültünk oda, meg, hogy teljesen lemaradtunk ez ügyben. őőő, hát a gimnázium ugyanígy hepehupásan ment, de diszlexiás osztályba kerültem, ahova nehéz volt a bejutás ugyanis az általános iskolát négy egészes osztályzattal zártam, viszont a diszlexiás osztályban oda kettes átlaggal lehetett bekerülni, mert az mutatta akkoriban, hogy mi diszlexiások vagyunk. Így valahogy sikerült az igazgató nővel, hogy az vagyok és ott van a papír, őőő ezt a négy évet nagyjából az általános iskolában szerzett tudásomból vittem végig, a történelem, a magyar tanárom az nagyon jó volt itt is és az általános iskolában is, segítették az összes munkát, segítették az egész négy évünket. Érettséginél a diszlexia miatt, a diszek miatt felmentést kaptam idegen nyelvből, viszont angol helyett franciából érettségiztem, gondolom ez mindenkinek meglepő, de abból ötös voltam, őőőőő hát a Báczira azért jelentkeztem, mert itt nem volt egyedül kémia, fizika és matematika, ez volt a kizáró oka minden egyetemnek, meg nagyon szerettem volna segíteni a gyerkőcökön, velük foglalkozni, és ezt alátámasztja az is, hogy előtte két éves OKJ-t végeztem, gyógypedagógiai asszisztensként, ahol értelmi fogyatékos
gyerkőcökkel és tanulásban akadályozott gyerkőcökkel foglalkoztam.
Kérdést kapott:
A minden napjaidba hogyan éled meg a diszkalkuliát, hogyan jelenik meg?
Válasz: Hát őőő 24 éves vagyok és jó lenne már dolgozni, viszont nagyon nehéz olyan munkát keresni, találni, ahol nincsen számolás. Nem kell összeadni, nem kell kasszánál lenni, nem kell pénzt kezelni és mivel én a pénz kezeléshez úgy állok, hogy néha amikor adnak vissza, mondják mennyit adnak vissza én bólintok rá, mert úgy se tudom kiszámolni, hogy az tényleg annyi amennyi, lehet utána 5 perc alatt kiszámolom, de nem ott közvetlen. Meg előjön akkor is, hogy mondjuk vizsgán felelek és kérdeznek egy számot, állapítsam meg mennyi a lakosság szám, akkor is ezt elnagyoltan tudom esetleg vagy a téri tájékozódás se az igazi, ezt bemutatja az, hogy ide találnom a busszal csak azért volt könnyű, mert előttem állt a busz, de hogy ha letennének a város közepébe, nem biztos, hogy el tudnék jutni A-ból B-be.
Kérdést kapott:
Visszatérve a vásárlásra ezt hogy szoktad szervezni? Mondjuk megírod a listádat, így elmész és hogy készülsz fel arra, hogy kb. mennyit fogsz fizetni a végén?
Válasz: Soha nem tervezek, mert mindig több lesz belőle. Elmegyek vásárolni és őőő meg van úgy alapból a fejembe, hogy mit szeretnék venni, azoknak az átlag ára meg van, összeadva nincs, de ebből úgy sem annyi lesz a kosárban amennyit én szeretnék venni, hanem valószínűleg egy kicsit többet fogok fizetni, de nagyon nehezen. Annyi amennyit akarok, de tényleg nem szoktam, nem úgy megyek le vásárolni, hogy őőő ennyit fogok és kész.
Kérdést kapott:
Közlekedésnél vannak technikáid, hogyan közlekedj, ha zavar van a téri tájékozódásban?
Válasz: A táblák nagyon sokat segítenek, buszmegálló táblák, megtanultam főleg itt Pesten, hogy őőőő mindig nézzem meg merre megy a busz, hol kell leszállni, kiszámolom magamba, persze a Google is segít útvonaltervező ami most nem mutatkozott meg, mert elirányított, egy másik utcát mutatott és nem az első eset, így karistolok és megtanultam kérdezni. Nagyon fontos, hogy diszesként kérdezzünk. Bármi van, mivel valószínű, hogy nem minden ember diszes, aki szembe jön velünk az utcán, őőőő talán úgy helybe tudnak igazítani, de találkoztam már olyan Pestivel is, aki nem.
Üzenetküldés: ITT